woensdag 14 maart 2007

Live on stage

Ik heb alweer een hele tijd niet meer gepost dus wordt het tijd om daar verandering in te brengen. Achter mijn IMac en voor mijn sandwiches (of was het nu voor mijn IMac en achter mijn sandwiches) op een vreemde plaats. Een plaats waar ze denken dat ik Turks ben (en nee nu heb ik het niet over de redactie, maar over de inwoners). Turks zei u? Wel ja, aangesproken met de mooie woorden 'U heeft mooie benen' trokken ze mijn aandacht. Hmm right dacht ik bij mezelf en ik liep verstandig door, daarna hoorde ik de woorden 'U bent zeker Turkse?' door de straat galmen. Blijven doorwandelen Eva dacht ik bij mezelf. Straks heb ik naast het beginnende alcoholstigma ook nog last van een turkstigma. Hoewel dit woord dan zal moeten uitgevonden worden. Bij deze stuur ik de gegevens alvast door naar de Van Dale, turkstigma: het etiket dat anderen je opkleven omwille van je zwarte haren en...??? Ja op wat baseerden ze zich eigenlijk? Ik heb zwart haar, groen-bruine ogen en ja daar blijft.... Excuseer telefoon :). ja daar blijft het dan ook bij dacht ik zo. Maar ja ik ben al eerder versleten voor iemand met een andere nationaliteit. Mijn naam zou een Italiaanse roots vooropstellen maar helaas, Spaans dan? Nee, ook niet. Roemeens werd ook al eens aangehaald door de slimme jongens van de jeugdbeweging, of in het bijzonder door jongeheer Derwael. Zo ben ik vermoedelijk hoofd van de Roemeens maffia en zou dé James Bond van de chiro mij moeten ontmaskeren. Nu ja, die James Bond laat op zich wachten. Echt ver is hij nog niet geraakt, hoewel hij daar best wel de capaciteiten/vereisten voor heeft. Als u zich dan nog bedenkt dat die James Bond door mij ook vaak vergeleken wordt met Hitler begint u zich al helemaal de vraag te stellen of hem dan simpelweg het lef ontbreekt? Gezien diens cv en mijn voorliefde voor Hitler (ehum ehum) kan het geen probleem zijn. ik kan u alvast de scoop geven dat de ontmaskering misschien toch niet zo lang zal duren... Ja, ik weet het, ik spreek weer in raadseltjes, maar zo kent u mij wel. En die raadseltjes hebben zo ook hun charmes denk ik dan.

Voila de middagpauze is alweer voorbij en dan is het best wel grappig om te zien hoe ik van het onderwerp Turkse naar het onderwerp James Bond ga. Mooi toch, die geweldige hersenspinsels van mij...

2 opmerkingen:

Pieterjan zei

Welkom in Antwerpen! Troost u, ik werd er ooit eens voor nieuwe Jezus aanbeden.

Btw "beginnend alcoholstigma?" Dus mensen beginnen te denken dat ge drinkt, of ge begint langzaamaan te drinken?

Eva zei

Ja PJ, ik begin stilaan te drinken en ze merken het ook wel, niet dat ik allerlei stommiteiten uithaal ofzo maar ja :D misschien zal je dat wel ondervinden op totaal marginaal...