donderdag 22 juli 2010

De Perfectie

May 22, 2009 at 3:10 pm

‘Let op, ik evolueer langzaam maar zeker naar de perfecte man. Om dan op mijn dertigste te beseffen dat vrouwen dat niet willen.’ Door die woorden van een vriend van me begon mijn grijze massa weer volop te werken. Hij heeft een punt. Deels toch. Hij heeft vast werk en het is nog boeiend op de koop toe. Zijn teddybeergehalte is enorm, hij heeft drie jaar salsa achter de rug, hij heeft een eigen auto en hij wil zelfs tango leren. Een meenemertje dus. En hoewel het allemaal zeer ideaal klinkt, is het dat allesbehalve. Voor mij dan toch. Ik zie mezelf nog op café zitten. In paniek omdat die ene jongen al zeer snel ‘ik zie u graag’ zei. Als er een zesentwintigste weetje aan de eerste post toegevoegd moest worden zou het wel dit zijn; ‘ik lijd aan bindingsangst.’ Weliswaar in een zeer milde vorm maar desalniettemin, het blijft angst. Anyway op café ging het over die jongen die tot dan als Mr. Big door het leven ging. Als u de échte Mr. Big en de mijne langs elkaar zou zetten zou u niet echt een verschil zien. Het ging er ook over dat ik tango wilde leren en hij sprong meteen mee op de boot. Hetgeen me frustreerde. Tot dan toe viel ik altijd op de ondoorgrondelijke types. Iemand die zomaar de tango wilde leren om mij een plezier te doen was vrijwel ongezien. Ik verkeerde dus in shock en ik riep het bijna uit: ‘Waarom wil hij mij alles geven wat ik wil?’ De jongens aan de tafel langs mij zullen wel eventjes opgekeken hebben. Bij deze; sorry meisjes dat ik ze verpest heb voor jullie. Maar als we echt eerlijk zijn met onszelf, willen we dan iemand die de deur voor ons open houdt? Iemand die ons altijd gelijk zal geven? Iemand die mee wil gaan dansen? Het klinkt allemaal vrij charmant maar het bezorgt me kippenvel. Want ik ben niet perfect. En hoe harder hij zijn best zal doen, hoe sneller hij zal merken dat ik ook mijn slechte kantjes vertoon. Geef mij dus maar het ruwe type, iemand die het niet altijd eens zal zijn met wat ik zeg of doe maar daar vliegen de vonken ten minste af. En ik kan er lekker mezelf bij zijn.

Geen opmerkingen: