donderdag 22 juli 2010

Een oud vrouwtje lust nog wel een groen blaadje

June 17, 2009 at 4:28 pm

Een tijdje geleden vroeg een vriendin zich af waar je eigenlijk mannen ontmoet. Ik, zelf nog single, kon haar vraag ook niet beantwoorden. Tot daarstraks. Tijdens mijn dagelijkse zwemsessie viel het mij op dat het zwembad eigenlijk helemaal geen slechte plek is om mannen te ontmoeten. Alleszins toch niet voor dat ene oude vrouwtje. Ze is het type dat de rugcrawl zwemt, op een manier dat telkens ze een slag maakt, het lijkt of ze gaat verdrinken. Met andere woorden, een oude vechter van om en bij de 70. Anyway, langs de kant zat een kerel van vooraan in de dertig. Ze naderde hem traag maar zeker en vroeg of hij zich bezeerd had. En hoppa, de mannenverslindster was vertrokken. Ze legde al gauw haar hand op zijn arm en maakte een praatje. Ik kon enkel met zeer grote ogen toekijken. Ineens doken de woorden ‘Oh, gij zijt precies wel de moeite’ op en ik waande mij al heel snel in een Loreal reclame…But hey, folks, apparently that’s how it’s done!

Geen opmerkingen: