zaterdag 5 mei 2007

Eva verkent Antwerpen centrum en voiture

En dat zal ze geweten hebben. Natuurlijk was het niet de eerste keer dat ze met de auto door 't stad toerde, helaas al de derde keer en ze raakt er nog steeds niet uit wijs. U ziet het, Antwerpen doet me geen goed, ik begin al pretentieus te worden door over mezelf in derde persoon te praten. Maar goed... Antwerpen centrum dus... Na wat over en weer gesein met een vriendin was ik bijna in haar buurt zodat ik haar kon oppikken. Let wel, ik zeg bijna... Na het zoveelste telefoontje besloot ik me aan de kant te zetten om even te bellen ware het niet dat ik meteen 'aangemaand' werd door de politie om daar te vertrekken. Vriendin in de buurt, ik helaas niet meer. Rondje rond de blok dus. Bij het stilstaan voor een oneindig lang durend rood licht opnieuw telefoon: 'Waar zit ge?'. Te laat gezien dat diezelfde politiewagen net voor me reed. 'Ik moet afleggen, de politie staat voor mij.' Helaas te laat... Die -oh ik voel mezelf zo ongelofelijk knap in politieuniform- zak van een agent gebaarde me mijn raampje naar beneden te draaien. Eén druk op de knop volstond. 'Volgt u ons mevrouw!' Euh... Braaf als ik ben volg ik, om midden op straat die vriendin dan toch nog te vinden. Zij springt dan nog eens in de auto, mooi in het zicht van die leuke agenten. Even later komt de agent naar me toe. Allerlei papieren worden hem overhandigd, zij het halvelings door die vriendin die zich wat kalmer wist te houden dan mij. Een pv'tje voor Eva... 'En waarom is dat nu?' 'We hebben je daar aangemaand om door te rijden en nu sta je achter ons en u bent aan het bellen, vind je dat er nu zelf niet over mevrouw?' Keep your cool Eva... De manier waarop ie het zei, gelijktijdig met het afnemen van zijn té stoere zonnebril, impliceerde dat hij er geen enkel probleem mee had als ik stilstaand telefoneerde achter eender welke wagen dan ook. 'Dus als ik achter iemand anders stond, dan mocht ik wel bellen?' Hmm wegens de kans op smaad aan de politie of dergelijke onzin werd dat zinnetje enkel binnensmonds gezegd. Ook '100 euro, vind u dat er niet een beetje ove meneer?' hield ik maar voor mezelf. Die stage toch, ze kostte me al 115 euro aan boetes. Jammer...

Geen opmerkingen: