zondag 18 februari 2007

What you don't know can't hurt you...

"Whoever said 'What you don't know can’t hurt you,' was a complete and total moron. Because for most people I know, not knowing is the worst feeling in the world."

Including me... onwetendheid is iets wat ik mij op het vlak van school/toekomstige job niet kan veroorloven. De verkeerde informatie geven kan immers leiden tot grote tegenvallers (zeer grote tegenvallers weliswaar). Maar ook op privévlak is het 'weten' belangrijk.Vooral emotioneel dus. Uiteindelijk weet ík het onderhand wél (voor de verandering). Maar welk voordeel haal ik hier nu uit? Verandert dit enigzins iets? Ik dacht het niet. Zo ziet u maar welke paradoxen er constant door ons leven sluipen...

Of wilt u echt oprecht delen in mijn wijsheid?

Nog even dit (u weet wie u bent)...

'What makes anger different from the six other deadly sins? It's pretty simple really. You give in to a sin like envy or pride, and you only hurt yourself. Try lust or coveting and you'll only hurt yourself and one or two others. But anger is the worst... the mother of all sins... Not only can anger drive you over the edge, when it does, you can take an awful lot of people with you.'

3 opmerkingen:

just me zei

Was niets weten niet het begin van alle wijsheid? Alles weten zzou niet leuk zijn, de verrassing en het spontane zou verdwijnen. Als je iets niet weet, kan het ook niet kwetsen, het is pas als je het te weten komt dat het pijn doet

Anoniem zei

ik denk dat hier een onderscheid gemaakt dient te worden tussen onwetendbeid en het onbewust zijn van bepaalde dingen.

onwetend is weten dat er een antwoord is op een dilemma, vraag,..ergens...maar het niet weten om 1 of andere reden

En dan is er het zich onbewust zijn van de aanwezigheid van een antwoord, vraag, dilemma...wathever en kan u zodoende ook niet tarten met zijn pertinente afwezigheid

denk ik?

Anoniem zei

ik denk dat hier een onderscheid gemaakt dient te worden tussen onwetendbeid en het onbewust zijn van bepaalde dingen.

onwetend is weten dat er een antwoord is op een dilemma, vraag,..ergens...maar het niet weten om 1 of andere reden

En dan is er het zich onbewust zijn van de aanwezigheid van een antwoord, vraag, dilemma...wathever en kan u zodoende ook niet tarten met zijn pertinente afwezigheid

denk ik?