woensdag 3 januari 2007

2006

Af en toe wat plagiaat kan geen kwaad (denken we allemaal niet zo?) Dus mijn beste, u weet wie u bent, bij deze mijn excuses!

Belangrijkste evolutie of trend van het jaar:
Talrijke dictators die er het hoofd bij neerleggen. Pinochet die na een lange juridische strijd alsnog een achterpoortje gevonden heeft. Chapeau en Mexican wave voor de Chileen. Ook de dictator van Turkmenistan besloot het hazenpad te kiezen. En dan is er de dictator aller dictators... U kan het alvast raden. Onze beste Saddam. Hij liet er het hoofd bij hangen.

Beste/Slechtste programma:
Hoewel het indruist tegen mijn principe van 'Ik vind realityshows maar niks' heb ik mij toch deftig vermaakt bij het kijken naar Beauty and the Nerd. Geleerd hoe het wel moet maar vooral hoe het NIET moet. En ja uw medemens uitlachen is misschien niet zo proper maar ja noem mij dan maar een sadist of plak mij een ander etiket op BUT I liked it!
Bij de meer deftige dingen ben ik toch wel verplicht om Grey's Anatomy te vermelden. Passion all over the place.

Beste boek/concert/film:

Boek: gezien mijn opkomende alzheimer weet ik hier nog weinig van te vertellen. Ik kan u wel de auteurs meedelen. Herman Brusselmans (offcourse!) & Nicci French.

Concert: Ook hier speelt de alzheimer mij weer parten, laten we dan maar voor het laatste gaan. Clouseau dus, vonken en vuur alom.

Film: Een van de beteren was toch wel de fel omstreden homoprent Brokeback Mountain, een streling voor het oog van de talrijke jonge meisjes die al kwijlend de filmzaal weer buiten kwamen. De Hell van Tanger was ook een topper en zeker een vermelding waard tussen alle Hollywoodcrap. De Break-up (I know chick-flick) MAAR deze film toont wel aan hoe het er echt aan toegaat, geen overbodig romantisch gedoe maar de harde realiteit (nu ja hard...) Lucky Number Slevin, my kind of movie! Cars & Over the Hedge... Two for the money (alles van Pacino is natuurlijk enorm te pruimen) Windkracht 10 (omwille van het al fan zijn van de televisieserie!) U merkt het wel, ik heb moeite om keuzes te maken...

Wa ge zeker niet moet gaan zien: The Wicker Man. Ik bedoel... komaan mannen. Dit was te absurd voor woorden.

Leukste gebeurtenis van het jaar: Het kamp en leidingsweekend van de jeugdbeweging.
Minst leuke gebeurtenis van het jaar: Afscheid nemen van alles en nog wat.
Wie zou je wel eens uit de kleren zien gaan: Met die toenemende eetstoornissen is iedereen mooier met kleren aan ;) Als ik dan toch iemand mocht kiezen, Johnny Depp natuurlijk.


Goede voornemens: Ik neem mij voor... om geen goede voornemens te maken. Ik hou mij er toch nooit aan. Trouwens wie heeft ooit vastgelegd dat voornemens per definitie goed moeten zijn?

1 opmerking:

Pieterjan zei

Excuses aanvaard. ;-)