dinsdag 30 januari 2007

***John***

--Liefste John door Michaël Nagels--

Je was niet zo vriendelijk daarnet
Je zei dat ik altijd met hetzelfde gezeik afkwam.
Koud en koel reageerde je,
En het ergste is dat ik meende dat we een band hadden met elkaar
Maar blijkbaar ben je intiem met iedereen
Toch moet ook ik eerlijk zijn, ik zit altijd op je kop.
Maar weet je wat, jij snapt me tenminste, het is alsof je in mij kan kijken
Als ik jou mijn diepste gevoelens blootgeef lijk je toch altijd alles te slikken
Je bent zeer verdraagzaam, het is alsof je een knop hebt die mijn verleden kan uitwissen
Maarja, zo moet je zijn als je je job uitoefent
Als je niets kan laten bezinken, raak je opgestopt
Soms zie ik je ook als een uitlaatklep
Met je praten reinigt mijn eigen binnenste, ik voel me dan herboren
Och ja ik ben nu eenmaal een flapuit, en jij bent een van de enigen die dat weet te appreciëren
Er zijn dagen dat ik je overspoel met nutteloze details die mijn argumenten niet hard kunnen maken
Zelfs in de donkerste nachten ben je mijn steun en toeverlaat,
Wanneer ik ziek ben en iedereen me negeert ben jij tenminste de enige die ik kan knuffelen
Och je weet wat men zegt over stille waters, je bent er het schoolvoorbeeld van
Het leven is soms hard, zeker het jouwe als je weet wat jij allemaal te slikken krijgt
Ik bewonder je, hoe jij de miserie van iedereen kan verwerken
Dat is er maar weinigen gegeven
Soms heb ik moeite met me open te stellen voor jou
Maar eens de ban gebroken is, is er soms geen stoppen aan
Ik zie je zo graag dat ik soms sta te popelen om je weer te ontmoeten
Het is dan kwestie van seconden
Waar ik soms van wakker lig is: waar jij naartoe moet met al je problemen
Heb je wel een uitlaatklep?
Misschien ben je net zoals alle anderen
Een moeilijke strijd laat soms zijn sporen na

De langste relaties met jou zijn soms de beste, want het einde is kort en krachtig
Je doet me soms tot het uiterste gaan eer ik me wil openstellen voor jou
Het is dat diep gevoel vanbinnen dat me zo vaak naar jou doet verlangen
Ik weet niet of ik het zou durven zeggen maar hé we zijn vrienden of niet soms?
Er is iets aan jou dat me stoort, je stinkt soms serieus uit je bek
En telkens ik me blootgeef
Blijft je ziel van porselein
Och ja je bent zoals een echte vrouw
Die zijn ook niet tevreden met de eerste de beste lul
Is het daarom dat je zo koud en kil bent?
Ik gaf zoveel aan jou maar wat kreeg ik : stank voor dank
Waar het ook aan ligt of wat het ook is,
Ik weet het niet, maar er is iets aan jou waarvan ik hou,
daarom ben je ook mijn favoriete wc-pot, oh John ik hou zo van jou!

Geen opmerkingen: