donderdag 18 januari 2007

Smiles and sunrays

Maybe today is a good day
To wake up and show you, I’ll show you my heart
Tomorrow will never come anyway
Out of reach, out of sight, one day to far

Refrein
Take away the deep cold night
And I will shed a thousand sunlit tears
I’ll trade my fears
For the sunlight inside your eyes

Maybe today I will stand strong
Walk my own path, I’ll follow my heart
One step closer to freedom
I’ll choose the color to paint my life

And I hope that I wont be left behind
With a broken smile on my face
After I've realised that all the things I've idolised
Are just a lie

Great song from a great guy, great sing and songwriter, great 'chiroleader' (bij gebrek aan andere gekende termen). *In the hope your confidence rises to another level*

1 opmerking:

Anoniem zei

Ergens in april 2006 - Ik kruip achter mijn gitaar in de hoop een leuk deuntje te vinden voor een kamplied. U moet weten dat het voor mij niet even vanzelfsprekend is om te komen tot een nummer dat voor iedereen even toegankelijk is. Ik ben namelijk één van die gitaristen die metal en hardcore in het hart draagt. Hoewel weinig mensen mijn passie voor dit genre begrijpen, zal ik er altijd een groot stuk van mezelf in kwijt kunnen.

Na lang geploeter kwam ik tot een nummer dat - met metalinvloeden - toch vrij pop-muziek achtig klonk. De link naar de metal is niet zover te zoeken...weze het dat ik het grootste deel van dit nummer immers heb "hervormd" tot een lied voor mijn band onder de vorm van "Silent screams vs broken dreams". De ander link naar mijn emo-metalcore is het nogal vrij duidelijk emo-taal-gebruik waaronder

-sunlit tears
-broken smile
-...

Een jaar later en een akoestische gitaar rijker dacht'k: " laten we hier eens een rustig nummer van proberen maken". Na een jongedame genaamd Romina dit te hebben doorgestuurd bleek dat dit geen slecht idee was.

ik had nooit kunnen/durven denken dat ik nog in de blog van deze jongedame zou terrecht komen met dit nummer :)

waarvoor dank :)

schrijf ze nog, want ik hou van u schrijfstijl, ze lijkt niet zo ver verwijderd van die van mij

grtz
Dimitri